onsdag 7 december 2011

En knöl mindre.

Jag akte till kirurgmottagningen idag. Blev uppropad och klev in i ett rum. Jag trodde jag skulle sitta och berätta om knölen och fa en bedömning om det behövde tas bort eller inte, men han sa bara "upp pa britsen", sen körde dom igang. Jag fick bedövning och kände inte nagot, men det lät ASÄCKLIGT, typ som dom höll pa att kapa hela armen, och jag undrade vad dom egentligen höll pa med där ett tag. "Gar det bra!" fragade jag.
Den lustiga doktorn med utländsk brytning: "- Nejnej... det här gar inte bra! Ojoj, vet inte om du far behalla armen. Det här är inte bra! Det kommer ta flera timmar det här....! Sköterskan: Han skämtar bara!
Jag skrattade lite besvärat och började bli lite nervös. Plötsligt sa han "- Oj, vad mycket blod! Vaad ska vi göra nu...!" Sköterskan "-Han skämtar bara!".
Sen var det klart. Jag fick 4 stygn och ett plaster som ska sitta kvar i 2 veckor. Fick se den lilla skiten. Den var inte sa stor och äcklig som jag hade trott. Han kastade den i papperskorgen och jag fick ga hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar