torsdag 8 december 2011

Kriminell


Imorse var jag sen till jobbet. Bilen var täckt med is och snö och isskrapan var borta. Till slut lyckades jag skrapa fram tre hal i isen. Ett i framrutan och ett pa varje sidoruta, sen sag jag inget mer. Skyndade mig iväg och körde i 60 ut ur Kolsva där det är 50. Satt i mina egna tankar.... eller jag vet inte om jag tänkte sa mycket. Körde förbi en liten folksamling i vägkanten vid brandstationen, fick ögonkontakt med en av dom, och det kopplar precis när jag akt förbi att det var poliser som stod där. Fan... det här kan ju inte sett bra ut. En bil kommer körande lite för fort, och har endast tre sma titthal att se ut igenom. Jag satt ett par kilometer och hoppades att dom inte akte bakom mig och signalerade att jag skulle köra in till kanten eller nat, för det skulle ju inte jag ha sett!! Men dom lät mig fortsätta min laglösa biltur.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar