tisdag 6 december 2011

Att leva med Boxer

När vi bodde pa Bruksgatan skaffade vi Boxers tv,internet och telefon. Nu har vi flyttat till ett kabeltvhus och maste använda mina lilla bordsantenn och fanga upp signaler genom luften!! Olika kanaler sänds ut pa olika frekvenser och det är OMÖJLIGT att fa in alla frekvenser samtidigt. OMÖJLIGT! Jag vet inte hur manga timmar jag har klättrat runt med den där antennen och försökt hitta signalkvalitet. Plötsligt blir det full pott nanstans och man tjoar och jublar. Men.... da funkar visst inte 3:an och 5:an... och man far fortsätta leta. Idag ringde jag Boxer och fragade vad jag skulle göra. Det var inte Robert som svarade ens, det var en tjej. Och hon satt och följde en lista med alternativ jag skulle prova, i ordning. Det var samma saker som jag redan hade gjort... det funkade inte. Hon fragade en kollega (antagligen Robert) och fick till svar att jag fick klättra vidare eller köpa en bättre antenn...! Jag klättrade vidare och hittade till slut en punkt där jag fick in 25-30 kanaler, inklusive 3:an, 5:an, 4:an och Canalplussarna. Dä far man ju va nöjd med. Mer kan jag inte kräva i det här läget.



Tyvärr är den punkten precis där i fönstret, och jag maste ha en bordsantenn dinglandes i gardinstangen. Eller helst inte dinglandes... för dinglar den nagon millimeter försvinner halva kanalpaketet. Just precis där gar gränsen mellan mina favoritkanalsfrekvenser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar