tisdag 22 oktober 2013

Bultmannen.


Idag regnar det. Jag tog mitt pick och pack (Svante och Vera) och begav mig mot Rölö på fm. Jag tyckte ganska omgående att bilen kändes väldigt konstig. Den lät lite konstigare än vanligt och kändes typ vinglig. Jag tog det säkra före det osäkra och stannade vid OK och ringde Nippe och frågade vad som var fel, om däcken satt löst eller nåt
Nej, han hade ju inte ens rört däcken på den bilen. Han skulle byta till vinterdäck häromdagen men upptäckte att dom inte passade så det gick inte.
Jag kände lite på en bult. Den satt löst. Så Nippe fick kliva upp, ta den andra bilen och komma med en sån där "bultåtvridare". Då kände han att ALLA satt löst. "PLING!" lät det och en liten glödlampa tändes ovanför hans huvud. Han kom på att när han tänkte byta däck häromdagen så lossade han ju faktiskt på alla bultar och GLÖMDE skruva åt dom igen!!!!!


Ibland undrar jag ju om han har en skruv lös.


...eller några bultar kanske.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar