fredag 24 februari 2012

Jag vill oxå se en varg!



Vadå, undrar ni kanske nu, jag såg ju en varg häromdagen och la ut en bild och allt. Ja... nej... jag har något att bekänna. Den där bilden var inte riktig! Jag var inte alls ute i skogen. Det där är vargen i Rödluvan, som jag tog ur Veras bok. Jag ber om ursäkt, men det är så otroligt inne med vargar nu, och jag ville bara vara ball.

Jag spanar alltid efter varg med ett öga när jag är ute och åker. Jag är beredd att se en närsomhelst. En dag hoppade det upp rådjur framför bilen. "VARG", tänkte jag i en millisekund...tills jag såg rätt. Häromdagen såg jag 2 små hundar på en gård. "VARG", tänkte jag, och ett par scooteråkare på en åker; VARG!! (Det är sant!)
Igår när jag åkte från jobbet var jag halvvägs nere i diket för jag upptäckte några stora djur låååångt ut på ett gärde snett bakom mig. "VARG!!!" GARANTERAT VARG!! fast sen vid närmare eftertanke så kanske inte vargar står och betar så ofta.... så det var nog bara vanliga tråkiga älgar.

Ja...thats what I do. Jag stresskör bil och spanar efter varg.

Appropå stressköra, imorse hade jag bråttom in till Köping och gjorde min OMKÖRNING-AV-VANLIGT-FORDON-På-VANLIG-VÄG-DEBUT!!!! Jag körde alltså om en vanlig bil, inte en traktor, och det var på väg 250, inte E18.

Stort grattis till mig.

Jag minns mitt första omkörningsförsök. Jag och Jäjk var på väg till Malingsbo och vi hamnade efter en riktig seg jävel. På en ca 3 km lång raksträcka utan möte tog jag sats och började min sk omkörning. Jag gasade och gasade och skreek av dödsångest. Efter halva sträckan körde jag sida vid sida med bilen ett tag och såg en mötande bil längre bort. Jag bromsade paniskt och körde in bakom bilen igen. Dom måste ju trott att jag var heeelt dum i huvet. Eller att jag ville hetsa dom, genom att köra upp sida vid sida som en jävla dåre och sen lägga mig bakom igen...!

Idag körde jag om på en betydligt kortare raksträcka, med synligt möte längre fram. Vad långt jag har kommit... på 3 år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar