söndag 4 december 2011

Busborgen

Igar drog jag och Vera till busborgen i Västeras med Oliver och hans föräldrar. Först var dom lite försiktiga och Oliver tyckte vi skulle aka hem, men sen blev det fart pa dom minsann. Dom klättrade runt som apor och slängde sig ut för rutschkanor, sköt kanonkulor pa folk mm. Jag, Vera och Oliver bara stod och tittade med stora ögon pa dom.... nästan chockade! Borgen är ju byggd för barn! När dom lekt klart frossade vi i kaffe, juice, bullar, pepparkakor, muffins, mackor, yoghurt, mandariner, dammsugare och chokladbollar.... sen akte vi hem. Men innan vi akte hann jag med att snubbla pa ett stackars barn och Vera drog 2 barn i haret. Jag vet inte vad hon har fatt för sig. Hon ska dra andra barn och OSS i haret och rivas i ansiktet (utom pa dagis, för där är är hon jätteduktig). Senast idag blev stackars Hilda offer för Veras nypor. Hon och hennes mamma kom över med nybakad saffranskaka och det blev riktigt adventligt.




Bild pa Hilda och Vera fran ett annat tillfälle. Det här är faktiskt precis ögonblicket innan Vera kastar sig fram och luggar henne, typ.

2 kommentarer:

  1. dom får träffas oftare och leka då går det nog bättre :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det tror jag oxa. Men risken finns att Hilda inte tycker det är sa kul att lattja med Vera längre. :)

    SvaraRadera