tisdag 21 februari 2012

Inlägg om ruttna hallon och spya.... och semla... och bigbrother.


Har nyss tryckt en semla. Det är inte ens gott egentligen, och jag hade inte tänkt äta n
ågon. Jag försöker ju undvika bröd och mjöl och sånt.
Men så kommer jag hem från jobbet hungrig, och nippe har lagat sin paradrätt ugnspannkaka och köpt semlor. Mjöl eller mjöl. Jag tog båda. Vad skulle jag göra.

Appropå mat, jag spydde igår på beställning. Jag satt och åt keso med frysta hallon, och fick plötsligt en sån jäääääkla äcklig, rutten smak i munnen. Först spottade jag bara ut det, hulkade lite och borstade tänderna. Sen när jag satt och funderade på vad det egentligen var jag hade ätit så började tankar om matförgiftning och sånt ploppa upp. Sen stod jag där och spydde, på beställning. Utan att ens behöva stoppa fingrarna i halsen. Dä va väl inte illa.

Jo, sen tänkte jag att det är nog kört att äta keso i fortsättningen, men i brist på annat så tog jag med det till jobbet ändå, med äpple istället för hallon. Och det gick bra. Hallon däremot blir nog svårare, för det var dom som va ruttna.
Hur kan frysta hallon vara ruttna förresten. I maybe dont wanna know. Dom var av märket garant. Inte Eldorado. Garant låter ju bra. Som att det ska finnas nån slags garanti på dom..! Men nej...!


Jag missade big brother igår. Vi började kolla, så blev nippe tjurig eller vad han blev och "hotade" med att stänga av tv:n. Då gjorde jag det för att visa att jag inte brydde mig, sen var jag för stolt för att knäppa igång den igen, så vi somnade....! Men det kändes rätt okej ändå. Jag är lite delad inför bb. Egentligen kanske man ska strunta i det helt. *svälj*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar