torsdag 10 november 2011

Detta tvättmedel...


Idag har Vera ätit blodpudding och raggmunk för första gangen. Det var en hit. Men ALLT som gar att äta är en hit tycker Vera. Det behöver inte ens vara mat. Det kan tillexempel vara....





...tvättmedel!!
För det har Vera ätit för första gangen idag ocksa. Medan vi lagade mat skuttade hon runt pa köksgolvet och härjade. Plötsligt blev det lite för tyst. Jag vände mig om och sag henne sta och äta tvättmedel i städskrubben. Jag trodde den var tom efter malningen, men tvättmedlet hade vi minsann ställt in. Jag ringde 1177 och vardcentralen, samtidigt pa olika telefoner för att se vem som svarade först. Samtidigt googlade jag "äta tvättmedel". Det var 1177 som hann först. Sköterskan sa att vi behövde nog aka in med henne men hon skulle iaf koppla mig till giftcentralen. Där sa dom att det var lugnt. Kunde irritera slemhinnorna bara. Puhh.

Appropa tvättmedel sa har Tvättex börja ringa igen. Flera ggr om dagen! Det är ingen idé att jag svarar och "tackar nej". Dom ger sig inte förrän dom fatt iväg en hink till mig. Den här prenumerationen är nämligen pa livstid!



Idag tänkte jag att det är nog dags att städa ventilen i badrummet.
Oj. oj. oj vilken bra tanke.



Och sen läste jag böcker för Vera och kände att jag behövde censurera en del saker.
Som när den fula ankungens första och enda vänner blev ihjälskjutna och rasade ner döda runtomkring honom medan vattnet färgades blodrött. Och Rödluvan hade ett ganska icke barnvänligt slut tyckte jag. Jägaren skar upp magen pa vargen, la i stora tunga stenar, sydde igen och...



-...han föll omkull, trillade utför en brant och slog ihjäl sig. Godnatt, sov gott.

1 kommentar:

  1. Trevlig godnattsaga!! Hur mår Verisen? Har hon rena luftvägar nu eller....?! Kids käkar allt i den där åldern! Haha! Tur det gick BRA iaf!
    Pöss på er!

    SvaraRadera