lördag 22 oktober 2011

Sovfa

Idag tog Vera rekordsovmorgon! 07:40 hörde man henne börja snacka inne i sitt rum. Det var inte illa. Dock hade jag legat vaken sen 6-halv 7 och väntat och trott att hon skulle vakna närsomhelst. Jag kunde lixom inte slappna av och ta till mig att hon faktiskt sov fast klockan var över 6. Jag gick tillochmed in till henne ett par ganger och tittade om det var sant, och det var det. Nu ska det bli spännande och se hur hon tänker göra imorgon. Igar vaknade hon runt 5 och ville inte sova mer, sa det kan bli hursomhelst.

Löningen närmar sig med stormsteg och jakten pa en ny soffa kommer strax att ta fart. Jag undrar hur manga timmar om dagen jag funderar pa soffor och färger...! Idag tänkte jag intensivt pa soffor i säkert 2 timmar i streck, sen fick jag ont i huvudet. Jag vill ha ett par vita ektorpsoffor.... men är det sa smart..... nej. Här äts det mycket choklad och dricks stora mängder kaffe. Hur ligger man och smaskar choklad i en vit soffa lixom...! Man kommer vara sa rädd om soffan sa man kommer bli rädd för soffan...

3 kommentarer:

  1. börja med en annan färg då, o så kan du byta fodral när ni skärpt till er lite. eller slå in den i plast. ektorp är superskön!

    SvaraRadera
  2. Vi kommer aldrig skärpa till oss. Men jag kan ju äta vit choklad!? Det är det som är så bra med ektorp, att man kan byta färg,och tvätta alltihop. Så om jag köper en vit och upptäcker att det var katastrofalt dumt så äre ju bara å köpa nå annat.

    SvaraRadera
  3. ja, du kan ju börja med en vit, o när ni upptäcker att ni inte klarar av det byter du ut den. :)

    SvaraRadera