söndag 16 oktober 2011

PC vs Mac

Satt och pinade i mig en degig macka som svällde och svällde för varje tugga. Maste ju äta innan jag ska till jobbet. Plötsligt fick jag ett samtal om att jag var ledig idag, och swiiisch sa byttes mackan ut mot en ritter sport choco duo!


Min dator börjar kasta in handduken nu. Som ni har märkt sa funkar inte 2 viktiga tangenter. A med en ring över, och fragetecken. Men det var ju mitt eget fel, eftersom jag hällde kaffe pa den.
Nu har batteriet gett upp ocksa. Det har funkat bra i 4 ar, sa jag ska väl vara nöjd, men nu var jag tvungen att beställa ett nytt! Dags att köpa en ny dator kanske istället.... den är ju bra sliten den här. Jag har verkligen använt skiten ur den i 4 ar, but its still going strong (nästan). Den är liten och tyst och fin. Nippes monsterPC later som en flygplansmotor jämfört med min...! Och min har mycket bättre batteritid (vanligtvis).... och bättre högtalare. Nippes har lämnats in pa lagning typ femhundrasjuttiotre ganger, och min bara en. I like my mac, trots alla duster vi har haft.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar