tisdag 5 juli 2011

Rekommenderar inte!

Jag har gatt med i en jobbig bokklubb för barn som heter Lilla svalan. Det stod att dom inte skickar hem böcker varje manad som andra bokklubbar, utan man far bara det man själv beställer. Later ju skönt. Men nej... sa skönt var det inte. Man behöver inte avbeställa nagot, men man maste beställa däremot!

Inte nog med det. Det ringer en "professionell bokguide" varje manad och ska hjälpa mig att välja böcker och ta min beställning via telefon...! (Dom ringer tills man svarar. Även om det betyder att dom maste ringa flera ggr om dagen i flera veckors tid.) Jag har ungefär 5-6 st barnböcker att välja pa varje manad i aldern 0-3....! Maste verkligen en professionell bokguide hjälpa mig att välja mellan 5-6 böcker där titlarna är; "Bajs-plutten" och "Lilla spöket laban"...! Vad händer om jag väljer fel...! KAN man välja fel! Hur blir man professionell bokguide pa barnböcker! Räcker det att man har läst "Bajs-plutten" eller har man gatt nagon slags bibliotekarieutbildning eller nat!

Inte nog med det. Jag började jämföra priserna med adlibris.com för att se om det var billigt atminstone, och jag fick en CHOCK. Lilla svalan tar mellan 60-100 kr mer för samma böcker!!! Varför skulle man vilja sitta och vänta pa att en professionell bokguide ska ringa mig och pracka pa mig böcker varje manad med helt orimliga priser, när jag bara kan ga in pa adlibris och klicka hem samma böcker, billigt, enkelt och snabbt. När jag vill. Om jag vill.

"Men ga bara ur klubbj*veln da" tänker ni.
Ja... jag har gjort det nu, tror jag.




1 kommentar:

  1. ja, jag håller med...LILLA SVALAN-jobbigast bokklubb EVER!

    SvaraRadera