måndag 27 juni 2011

Vad jag har halkat efter här...

Det har varit midsommar. Men det visste ni kanske. Det här aret firade jag, Johanna, nippe och Vera med kolsvaborna nere vid hembygdsgarden(!!). Sen var alla Bergman´s och Nilsson´s i Rölö och at mat pa kvällen. Det är en ganska sa stark kontrast till alla tidigare midsomrar, men det är sahär man firar med barn. Nästa ar blir ännu intensivare, da är Vera sa gammal att hon kan dansa sma grodorna runt stangen vid hembygdsgarden, men inte sa stor att hon kan ga upp själv och dansa, Johanna!

Det är kalastider nu. Nippe fyller pa torsdag. 30-nanting. Jag tappar alltid räkningen när folk blir över 30. Det är sa stora siffror att min hjärna inte riktigt kan greppa det. Jag brukar runda av och säga att han är 35. Men tänker jag efter nu riktigt ordentligt sa blir han nog 33. Och Rickard fyller imorgon, 34. Farmor fyller 91 den här veckan hon. Det är respekt! Men den vi sla klackarna i taket för den här gangen är VRONKA som fyller 30 pa lördag!! Jag tycker hon fortfarande är 25. Jag tycker manga i min omgivning passar att vara 25 (tillochmed Nippe), utom jag. Jag passar att vara exakt 23.

Pa lördag är Vera nästan 10 manader. Pa lördag ska hon förmodligen barnvaktas pa riktigt för FÖRSTA gangen!! Jag ska alltsa lämna henne hos nagon annan för FÖRSTA gangen. Kanske en hel natt! Kan ni första att jag inte har gjort det ÄN! Det är Veras farmor som ska fa den stora äran. Vera har bara haft nagra ynka sma korta barnvaktningar i sitt liv där den längsta bortlämningen varade i max en timme.

Nervöst. Jag kanske ska vara nykter iallafall och plocka upp henne efter festligheterna. Det kan bli sa. Men vi far se. Om det gar bra.... (för jag kommer nog ringa och kolla läget nagra ganger i timmen.....) sa kanske hon kan sova kvar. Vi far se.


Vera och gammelfarmor.
(Man kan inte tro att hon är 91. Max 75 tycker jag hon passar att vara.)

1 kommentar:

  1. Ja, va fin hon är! Hon har åldrats med charm farmor!

    SvaraRadera