fredag 27 maj 2011

Busy woman.

Jag är inte bara mamma. Jag är städerska, kock, trädgårdsmästare, snickare och målare också. Idag skulle jag verkligen behöva storstäda, tvätta, diska och måla i hallen. Det är tur att vi har 4 rok så att vi har ett eget rum till tvätten. Jag trodde att man skulle slippa tvätthögar när man skaffade tvättmaskin men så fel jag hade. Förut när man hade några timmar på sig i veckan blev man mycket mer effektiv. Man räknade ut när maskinen skulle bli klar å då stod man nere i tvättstugan redo att slita upp luckan, kasta ner tvätten i korgen och ladda en ny. Sen skyndade man sig att hänga upp den blöta för att den skulle hinna torka i tid.

Nu, nu är det ingen pli alls. Ibland kör jag några maskiner på rad, hänger upp det på tork och tar bort det andra som hängt där i 2 veckor och lägger det på ett bord bredvid i en hög som bara växer och växer. Orka vika in kläderna i sina garderober lixom?! Å så slutar alltid mitt tvättpass med att torkstället är fullt och den sista tvätten får ligga kvar i maskinen. "Jag hänger upp den sen", tänker jag, men det händer aldrig. Så jag måste tvätta OM maskinen några dagar senare för att kläderna har blivit unkna! (unkna??)

Men det var inte tvätten jag ville skriva om i det här inlägget. Vad jag ville komma fram till är att jag hinner inte med nånting! Vart tar tiden vägen egentligen?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar